Yaz aylarında artan sıcaklıklarla birlikte güneşlenme aktivitesi popüler hale gelirken, güneş kremi kullanımının önemi de bir kez daha vurgulanıyor. Uzmanlara göre, güneş kremi yalnızca yaz aylarında değil, kış aylarında da düzenli olarak kullanılmalıdır çünkü UV radyasyonunun cilde zarar verme potansiyeli yüksektir.
Avila Resmi Eczacılar Koleji Dermofarmasi Bölümü üyesi Sonia Galeano, güneş kremi kullanımıyla ilgili önerilerde bulundu. Buna göre, güneş kremi, temiz ve kuru cilde bol miktarda ve eşit olarak uygulanmalıdır. Her iki saatte bir santimetre kare başına iki miligram güneş kremi uygulamak bilimsel olarak önerilen yöntemdir.
Galeano, güneş kremi kullanımında “iki parmak kuralı” olarak bilinen yöntemi öneriyor. Bu kurala göre, yüze kalp şeklinde bir sıra, her kol için iki parmak, gövde için dört parmak, sırt ve her bacak için de dört parmak uzunluğunda krem sürülmesi tavsiye edilmektedir.
Uzmanlara göre, güneş kremi tek seferde sürüp daha sonra tekrar etmemek cilt sağlığı açısından yeterli değildir. Deniz suyu ve terleme, güneş kremi etkisini azaltabilir. Bu nedenle, güneş kremi uygulamanın her iki saatte bir, her banyodan sonra ve aşırı terleme durumunda yenilenmesi önerilmektedir.
Güneş kremlerinde bulunan Güneş Koruma Faktörü (SPF) numaraları, genellikle yanlış anlaşılır. Daha yüksek bir SPF numarası, sizi daha fazla korumaz; sadece daha uzun süre korur. SPF 30 olan bir güneş kremi, güneşe maruz kalma süresini 30 kata kadar uzatır.
Güneş kremlerinin de bir son kullanma tarihi vardır. Genellikle, bir güneş kremi açıldıktan sonra altı ay boyunca kullanılabilir. Yüksek sıcaklıklara maruz kalan ve oksitlenen güneş kremleri cildimize zarar verebilir. Bu nedenle, geçen yılın güneş kremlerini kullanmaktan kaçınılmalı ve atılmalıdır.
Reklam & İşbirliği: [email protected]