Güney Kore Genelkurmay Başkanlığı’nın yaptığı açıklamaya göre, Kuzey Kore yeniden çöp balonları göndermeye başladı. Yapılan açıklamada, içinde kağıt ve plastik şişe bulunan yaklaşık 240 balonun sınırdan gönderildiği belirtildi. Bazı balonların başkent Seul’ü çevreleyen Gyeonggi bölgesine düştüğü ifade edildi.
Kuzey Kore’nin, 28 Mayıs’tan bu yana Güney’e yaklaşık 3 bin 600’den fazla çöp balonu gönderdiği biliniyor. Güney Kore’de bulunan Kuzey Koreli sığınmacılar ve aktivistler, Pyongyang’ı eleştiren propaganda broşürleriyle dolu büyük balonları Kuzey’e yollamıştı. Kuzey Kore’nin buna cevaben mayıs sonundan itibaren 3 binden fazla çöp taşıyan balonu Güney Kore’ye göndermesi gerginliği artırmıştı.
İki ülke arasındaki gerginliğin merkezinde yer alan çöp balonları konusunda Kuzey Kore, gönderilerini “ifade özgürlüğü” olarak nitelendirirken Güney Kore ise bu durumu kınamıştı. Söz konusu çöp balonları, taraflar arasında diplomatik gerilime sebep olmaya devam ediyor.
Güney Kore, Kuzey Kore’nin çöp balonu gönderme pratiğine ilişkin uluslararası toplumdan da destek beklediğini belirtti. Kuzey Kore’nin bu tür provokatif eylemlerinden vazgeçmesi konusundaki beklentiler ise devam ediyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]